کد خبر 142560
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱

بسیاری از کالاهای موجود در بازارهای اردن ساخت و تولید شرکت های صهیونیستی در سرزمین های اشغالی هستند اما برای فروش در بازار اردن و نیز صادر کردن آن به دیگر کشورهای عربی، بر روی عبارت "made in Egypt" (تولیده شده در مصر) نوشته می شود ...

به گزارش مشرق به نقل از شیعه آنلاین، هر از چند گاهی خبری در رسانه های مختلف جهان عرب منتشر می شود که نشان دهنده افزایش روز افزون روابط رژیم های عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

 
در جدید ترین خبر منتشر شده در این باره، شبکه دو تلویزیون اسرائیل روز گذشته (چهارشنبه) ضمن انتشار تصاویری از یک خط راه آهن در حال احداث، اعلام کرد که مسیر این خط راه آهن از شهر بندری "حیفا" در سرزمین های اشغالی تا شهرهای اردنی است و در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.

 
این شبکه اسرائیلی همچنین افزود: هدف از راه اندازی این خط راه آهن، افزایش داد و ستد اقتصادی و روابط میان اسرائیل و اردن است.

 
گفتنی است طرح احداث این خط راه آهن کاملا محرمانه بوده و مقامات اردنی خواسته بودند که هیچ خبری از آن در رسانه ها درج نشود زیرا با واکنش شدید و اعتراض افکار عمومی کشورش و دیگر کشورهای عربی مواجه خواهد شد.

 
شایان ذکر است، بسیاری از کالاهای موجود در بازارهای اردن ساخت و تولید شرکت های صهیونیستی در سرزمین های اشغالی هستند اما برای فروش در بازار اردن و نیز صادر کردن آن به دیگر کشورهای عربی، بر روی عبارت "made in Egypt" (تولیده شده در مصر) نوشته می شود تا از سوی خریداران کشورهای عربی تحریم نشود.

 
به گفته شبکه دو اسرائیل، «اورن روزین» مدیر اجرای طرح خط راه آهن اسرائیل – اردن است. وی از کارکنان وزارت کار اسرائیل است و توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی این طرح را به مراحل نهایی برساند. بخش هایی از این خط راه آهن، از زیر زمین می گذرد. این طرح 3.5 میلیارد شیکل (واحد پول اسرائیل) هزینه در بر داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس